keskiviikko 20. toukokuuta 2009

Piti tulla kertomaan uutisia, sillä olinpas kokonaan unohtanut kertoa asiasta täällä: sain töitä! Järjestö on se sama Nuffic, missä olin alkuvuodestakin töissä. Työt alkaa kesäkuun 22. päivä, eli heti kun olen palannut Suomesta lomailemasta. Olen todella iloinen, sillä tiedän jo etukäteen, että työkaverit ovat mukavia, ja työilmapiiri hyvä.

Suomeen mä tulen siis heti 1.6. Aluksi suuntaan Lohjalle. Aikataulusta sen verran, että en luultavasti ainakaan pääse tylsistymään ihan heti: 6.6. menen päiväksi kuoroleirille lauleskelemaan, ja luultavasti 7.6. matkaan Ouluun. Sitten 13.6. Ben tulee myös Suomeen, eli viimeistään tuona päivänä se on sitten pakko palata etelään. Ben haluaa kuulemma käydä ainakin Turussa. Hän kun on sitä mieltä, ettei Lohjalla voi viettää viikkoa kuolematta tylsyyteen.

Sitten muita kuulumisia: päätin viettää tätä luppoaikaa itseni kouluttamiseen, ja olinkin eilen hollannin kielen täydennyskoulutuskurssilla. Olin siellä ainoa ulkomaalainen(!!), kaikki muut osanottajat olivat syntyperäisiä hollantilaisia! Ilmeisesti kieli on siis melko vaikea oppia täydellisesti? Toisaalta mua kyllästyttää se, että hollantilaiset aina sanoo että heidän kielensä on yksi maailman vaikeimmista kielistä oppia. Mun mielestäni se ei oikeastaan ole mitenkään erityisen vaikea kieli oppia, johtuen esimerkiksi siitä että kielioppi on melko helppo oppia. Sijamuotoja on vain kaksi. (Minulle eniten ongelmia tuottaakin ääntäminen.) Hollantilaiset jokatapauksessa loukkaantuvat verisesti kun kerron heille tästä havainnostani. Kerronpa kuitenkin, sillä saan tästä jonkinlaista perverssiä mielihyvää.

Mutta, siinäpä kaikki tällä kertaa. Palaan pian, luultavasti reseptien kera.

Ei kommentteja: